hooiiiiiiiiiiiiiii - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sara - WaarBenJij.nu hooiiiiiiiiiiiiiii - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sara - WaarBenJij.nu

hooiiiiiiiiiiiiiii

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

15 April 2007 | Suriname, Paramaribo

weer een week voorbij en weer nieuwe vertelseltjes.

ik weet niet waar ik vorige week gestopt ben met vertellen.
Eindelijk is de avondvierdaagse voorbij. dat was de 4daagse wandelmars door de straten van Paramaribo. het was echt afzien, we hebben zeker 50 km gestapt op vier dagen tijd wel. de afstand op sich was wel te doen, maar het was snikheet, we waren in verkleedkleren, we droegen een zware mand en we liepen op van die javaanse schoentjes waar we na 2 km al blaren van kregen.
de kindjes waren echt superleuk. ik ben echt blij dat ik heb meegestapt en volgehouden! de laatste dag was de langste. tijdens de rit mochten de kinderen van de jufn ietn aar het toilet, ze zei dat ze maar pipi in hun broek moesten doen. We dachten eerst dat de juf dit om te lachen vertelde, maar die kindjes konde zich echt nie inhoude en drie ervan hebben werkelijk in hun broek gepist in het midden van de straat. ik vond dat super erg en echt mishandeling...
Eigenlijk was de vierdaagse een gezondheidsmars maar ook een wedstrijd om ter mooist en orgineelst en we zijn derde geworden!

Dinsdag ben ik ook eindelijk gaan salsadansen hihi. het was de moeite ! de pasjes op zich ware niet zo moeilijk maar met uz heupe bewege, das nie te onderschatten! kheb eerst meegedanst met de beginners en dan een halve les mt de halfgevorderen. Halverwege ben ik wel gestopt want ik zat altijd in de knoop met die danspasjes per twee.

in het weekend waren we weer bezopen in de tropen. We waren beland in de karaokebar en daar hebben we tch wel een paar parbobierflessen van kant gemaakt. We hebben goed gezongen met de micro! we waren echte MC's :)
na de karaokebar gingen we normaal naar huis maar dan zijn we uiteindelijk nog in het casino terecht gekomen. We hebben daar jetonnekes voor 10 SRD gekocht en we hebben ons een hele nacht nog gea;useerd! het eten en drinken was er ok gratis, dus zondag gaan we terug naar daar en gaan eten :)
toen we dan van terug thuis kwamen kwamen er op ons terras opeens twee vissen aangesparteld! op een of andere manier zijn die uit de vijver gekropen en helemaal door de tuin tot bij ons gestapt. ik was wel verschote, maar dan hebben we die mannen terug in de vijver gaan steken!

Zondag gaan we vlechtjes in ons haar laten zetten, gratis!

en maandag vertrekken we voor 6 dagen naar het binneland. We gaan een hele rit met het bootje doen en in verschillende dorpjes blijven slapen. Veel luxe gaan we niet hebben want we moeten ons in de rivier wassen en kakken in de put :) ook gaan we daar voor het school een klein onderzoekje houden over HIV. aan de medische posten in de dorpjes gaan we eens navragen over aidspreventie en hun kennis errond.

Op mijn stage gaat het beter. Vrijdag heb ik een hele ochtend opeens zelf moeten counselen! Diana, mijn begeleidster wou er niet bij komen zitten want ze beweerde dat ik lang genoeg heb kunnen oefenen en dat als ik het nu slecht doe, de stichting een slechte naam geef... Das echt zo een bitch he! kheb geluk dat derest van de werkneemsters heel lief zijn en dat ik daar bij terecht kan. Ze vinden Diana ook maar een luie.
Dus tijdens het counselen heb ik serieus mijne plam moeten trekken. Er kwamen ook 2 jonge mannen van het afkickcentrum om hun te laten testen. er zijn echt zoveel mensen die niets van HIV afweten.

Voor de rest voel ik mij hier echt wel goed in Suriname, kga het hier nog gaan missen denk ik soms :)

ik stop hier voor vandaag, ik heb nog veel werk voor de boeg!:P

groetjes

• 15 April 2007 - 16:17

Joop:

goe gedaan he schat,kdacht ni dat ge het ging volhouden zoveel stappen.en laat u ni doen door die diana,kheb den indruk da gij er meer van af weet dan zij.amuseert u int binneland en zijt voorzichtig.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 April 2007 - 17:08

Alexandra:

jaja, vanaf nu is het dus gedaan met het opeisen van de auto... het traject elewijt zaventem gebeurd vanaf u thuiskomst te voet!

xxxx

• 16 April 2007 - 06:46

Mammy:

Oef, 'k heb mijne auto terug

xxx

• 16 April 2007 - 13:58

Olivia:

toffe fotootjes :D

• 18 April 2007 - 12:35

Stijn:

zij maar zeker dat je dat gaat missen al die leuke ervaringen en het leven in een andere cultuur

tis leuk dat je die vier dagen hebt overleefd. goe gedaan meisje. vanaf nu gaan we te voet naar de carfour koala koekjes kopen.

laat u niet doen op je stage trek je het je niet aan wat die diana allemaal zegt. op elk werk loopt er wel een bitch rond.
    das goed dat je bij de andere collega's terecht kunt. ik weet dat je daar heel goed u best doet zoals op al je stage plaatsen.

geniet van je uitstap die nu al bezig is in het binneland. dat gaat ook een leuke ervaring zijn.

hou je goed meisje geniet van je tijd daar in het buitenland

groetjes

xxxx

• 20 April 2007 - 13:53

Alexandra:

hey mieke

khoop dat daar fijn is in het binnenland, geen neveneffecten van de malariapillen? Ik zie er al tegen op om ze zelf te moeten nemen... weer enkele daagjes geen slaap en een verstoord bioritme :)

dikke zoen