dag maties en makkers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sara - WaarBenJij.nu dag maties en makkers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sara - WaarBenJij.nu

dag maties en makkers

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

09 April 2007 | Suriname, Paramaribo

lang geleden dat ik nog iets liet horen.

Ik weet niet juist meer wat ik allemaal heb gedaan. het waa een speciale week.

Mijn stageplaats was een week gesloten omdat de directrice ging trouwen. Maandag hadden we de bachelorparty op mijn stageplaats. We zaten in een grote kring, Mildred speelde gitaar en iedereen zat te zingen en te bidden! Het was echt wel speciaal. na al die gebeden en het gezang was er super veel eten en drinken. Kheb mijn schade daar goed ingehaald en ik kon weer drie dagen voort.
dan de dag erna was het dan de echte trouw. Het was in een speciale kerk, iedereen was mooi gekleed, zelfs ik :)Liesbeth (de andere stagiaire) en ik hadden ons verwacht aan een groot feest met weer veel eten, dansen en zingen, maar het was in dat opzicht nen tegenvaller ! 2 uur lang gebeden en geprezen aan God! Wij kende die gebedjes niet en hebben gewoon zitte kijken. Na die 2 uur was het feest gewoon gedaan, zonder eten of niets. Maarja, ik zat toch nog goed vol van de dag ervoor!
Daarna zijn we aant vat iets gaan drinken en hebben we hollandse ;eisjes leren kennen.

in de volgende dagen heb ik dan wat alleen thuis gezeten omdat iedereen moest gaan werken. Ik heb dan goed doorgewerkt aan mijn eindwerk en onze binnenlandse reis gaan vastleggen. Ik kijk er zo hard naar uit om te vertrekke naar daar.

Morge begint mijn salsales woehoe :) kheb nieveel slachtoffers gevonden die mee wouden doen, maar dat vind ik niet erg.

ondertussen moeten wij regelmatig gaam oefenen voor de avondvierdaagse, samen met de kindjes in het schooltje. Die liedjes ken ik nog steeds niet, maar da komt nog wel :P we hebben ook al onze verkleedkleren gezien, da gaat echt zo lachen worden. Niets past bij elkaar, mijn hoofd is te dik voor dieje hoed maar ik moet hem dragen!
die kindjes zijn zelf serieuze varkens en dafne en ik kunnen die echt niet de baas! wij moeten die maar stil zien te houden. khoop dat ze goed moe gaan zijn van al dat stappen!

Int weekend zijn we nog maar eens naar de starz gegaan, de plaatselijke discotheek. Het was daar een dj funk latin. Twas echt wel supergoed. en we hebben gelachen, dast belangrijkste!

ja onze huisbazin is ook crazy geworden. We hebben een fles pina colada en een fles cha;pagne gekregen, een paasdiner, ze ruimt alles zelf op en de bewakers zijn vanaf nu onze vaste taxichauffeurs!

Pasen zelf hebben we in het huis van annelies en ilse gevierd! twas wel ne gezellige brunch.

Het weer is ondertusse super goed. Echt zo warm ma daar is dan zo een windje bij, en da maakt het echt goed. Ik pas nog altijd wl goed op voor de zon, want 5 minute in de zon en ik heb al een rode schijn op mijn vel :)

ook ben ik al een kei in het dieren pijnigen en doden. Gistere een salamander moeten bevrijden in mijn douchewater, de stakker lag gewoon tussen het schuim te drijven :) kdacht eerst dat ik zijn pootje had afgetrokken maar hij deed maar alsof !
Kakkerlakken ook nog steeds aanwezig, muggen blijven vermenigvuldigen en als je gewoon al in u handen klapt, hebt ge 99 procent kans dat er ene tussen u handen zat! mijn benen zijn ook niet meer om aan te zien, ik sta vol muggebeten.

Straks gaan we naar de paas ... bazaar ! superveel standjes met allemaal goedkope rommel enzo, ik zal daar eens achter cadootjes zoeke :)

zo ik ben hier klaar denkik, kheb nog andere dingen gedaan maar mijn internet is op!

tot de volgende keer

saartje

  • 09 April 2007 - 17:47

    Abba:

    you are the dancing queen ... :)

    voila se de fotokes staan er weer op :)

    xxx
    your personal webmaster

  • 10 April 2007 - 07:58

    Zus:

    Hi sister

    dju hé, khad hier ne gansen brief getypt en mijn internet is uitgevallen.

    Tkwam der dus op neer dak super verbrand ben van de zon, omdat ik met stijn ne gansen dag heb moete jury spelen op nen miltary-cross. En ja, aangezien we zussen zijn had ik het ook steken hé! Gisteren ne ferme zonneslag gehad en klag dus vroeg in mijn bed. Tis alleen mijne kop en mijn linkerpolleke, want twas nog wa friskes om in tshirt rond te lope. (Dus tis belachelijk.) Ma tgaat hier over de 20 graden worden schijnt.

    Voor de rest ben ik bezig aan mijn thesis hé, dus ni veel speciaals.

    Allez, veel succes met u salsales, thesis en kakkerlak-martelingen. Trouwens, wist ge dat een kakkerlak nog enkele dagen kan voortleven zonder kop? Dan sterft hij van de honger. Griezelig hé. Kwou het ma efkes zegge e :p

    Zusje

  • 10 April 2007 - 08:12

    Zus:

    Hi sister

    dju hé, khad hier ne gansen brief getypt en mijn internet is uitgevallen.

    Tkwam der dus op neer dak super verbrand ben van de zon, omdat ik met stijn ne gansen dag heb moete jury spelen op nen miltary-cross. En ja, aangezien we zussen zijn had ik het ook steken hé! Gisteren ne ferme zonneslag gehad en klag dus vroeg in mijn bed. Tis alleen mijne kop en mijn linkerpolleke, want twas nog wa friskes om in tshirt rond te lope. (Dus tis belachelijk.) Ma tgaat hier over de 20 graden worden schijnt.

    Voor de rest ben ik bezig aan mijn thesis hé, dus ni veel speciaals.

    Allez, veel succes met u salsales, thesis en kakkerlak-martelingen. Trouwens, wist ge dat een kakkerlak nog enkele dagen kan voortleven zonder kop? Dan sterft hij van de honger. Griezelig hé. Kwou het ma efkes zegge e :p

    Zusje

  • 10 April 2007 - 08:30

    The Blonde One :

    Hey Saartje!

    Hihi tis altijd een feest zo die dingen van jou te lezen :d.
    Amai ge zag er wel chique uit op da trouwfeest!

    Op een of andere manier doet die eerst foto me denken aan barcelona? hihi alleen ben jij de enige met een bleke huid ;)

    alle mie, amuseer u daar nog maar goed!
    Marij x

  • 10 April 2007 - 15:21

    Uw Neef En Nicht:

    weet je wat ik zie als ik gedronken heb ... allemaal beestjes ... heel veel beestjes ... in mijn báááád

  • 11 April 2007 - 08:12

    Deddi:

    olala Voske, zoeveul bidde menneke, allee eindelijk nog eens een tante-nonneke in de famille.

  • 12 April 2007 - 10:33

    Kruidjeroermeniet:

    no more ginger no more flower just some chips in salt water :)


  • 12 April 2007 - 21:42

    Bettina:

    Dag Sara,
    Awel meid ik moet zeggen, als ik dat zo lees lijkt het daar reuze plezant. Maar dat zal wel niet altijd zo zijn zeker.
    Ge moet het toch maar durven, zover weg te gaan. Het zal zeker en vast een belevenis zijn dat je nooit meer zal vergeten. Is het daar niet te warm??
    Ik kan je verzekeren dat wij ondertussen op onze weide ook al veel te veel muggen hebben gezien. Ja, veel heb ik niet te zeggen hier in België land is er dan ook niet veel te beleven. Maar ze geven voor het weekend hier 27 graden, dus we mogen ook niet klagen hé.
    Doe het verder ginder nog goed geniet ervan en tot nog een keer.
    Groetjes van mijn dochters roepen ze hier.
    Bettina, Wouter, Annelien en Evelien.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 April 2007 - 13:38

    Mammy:

    Saar,
    Nogeen die het steken heeft. Ik heb gisteren het gras af gedaan en het was zo warm dat ik mij in een topje gestoken heb en je mag één keer raden.... Juist, ik ben verbrand in mijne nek. Aan allen innige deelneming.
    Groetjes en tot op het volgende schrijfje.
    xxxxx

  • 13 April 2007 - 17:36

    Olivia :

    hier is het warm maar ik ben nog niet verbrand en wonder boven wonder alex ook niet. verder is chai nog steeds even speels, wimpi even tam , de chincilla even hetzelfde en mijn vis zwemt ook nog in allerlei bochten.
    we missen u wekelijkse bezoekjes op vrijdag en zaterdag.
    amuseer u nog

    groetjes
    soeur sourire :)

  • 14 April 2007 - 08:44

    Ilse KLas:

    jeeeeuj ze zijn daar kei christen eh :) Daphne moet ook zo allemaal kerkprojecten doen!! allez das goe voor ulle :) laat u maar goe 'beinvloeden'...en zing maar mee...
    v: "i need You more"...da kende goe :)
    allez meis, pas nog op voor de zon en geniet nog vollop van alles!!!

    god bless you!

    x Ilse

  • 17 April 2007 - 20:14

    Briba Van Cdo:

    Hey Saartje!!
    Aan je vorige mailtjes te zien heb je het heel goed ginder in Suriname! Spijtig dat ik er niet bij kan zijn om alles mee te beleven met je! Moet wel grappige toestanden opleveren!! Maar ik ben nu al terug door want het is hier druk druk en drukjes! lol!
    Volgende keer schrijf ik je wat meer! Take care en doe het daar goed!
    ps: Nog geen berimbau's gezien??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2007

heeyy

22 April 2007

hoi iedereen

15 April 2007

hooiiiiiiiiiiiiiii

09 April 2007

dag maties en makkers

30 Maart 2007

joehoe
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 11072

Voorgaande reizen:

06 Maart 2007 - 06 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: